2015. január 22., csütörtök

Hibrid 10. Fejezet

Apa szavai szíven döfésként hatottak rám. Gyomrom görcsbe rándult, tenyerem pedig akaratlanul is izzadni kezdett... Éreztem, hogy ez a nap mindent megváltoztat majd az életemben, és ezután már semmi sem lesz olyan, mint régen. Mikor az autó földet ért, és apunak sikerült parkoló helyet találnia félénken kinyitottam az ajtót, hogy kiszálljak. Minden léptemből sugárzott a megilletődöttség, no meg az izgalom. Zavarodottan tipegtem össze vissza, miközben kezeimet morzsolgattam. Eddig erre vártam, de most, hogy tényleg eljött ez a pillanat egy kicsit féltem is. Inkább magamban nem bíztam, és abban, hogy mindent tökéletesen csinálok-e majd... Anyáék határozottan elindultak a bejárati ajtó felé, én pedig még mindig izgatottan követtem őket. A nyári nap forró sugarai mindent felperzseltek a környéken, és igazából csak este volt szabad kimerészkedni az utcára. A fejünk fölött az óriási ózonlyukak tehettek az egészről...
Kívülről az épület úgy festett, mint egy terrárium. Emlékszem régen voltak teknőseim, és ők pont ilyen helyen laktak, csak az lényegesen kisebb volt. A hatalmas üvegfelületeket elektromos redőnyökkel és speciális függönyökkel védték, a kibírhatatlan hőség ellen. Alig öt métert kellett megtennünk gyalog, de már most folyt rólam a víz. Mikor elértünk az ajtóhoz, a fotocella átengedett minket a klímás helységbe. Az egész terem egy óriási téglatestnek hatott, amit könnyedén be lehetett látni. Jobb kéz felé egy információs pult álldogált, közép tájon pedig kényelmesnek ígérkező fotelek várták a vásárlókat. Ahogy jobban körül néztem, feltűnt, hogy még büfé is van, a vendégek részére. Anya helyet foglalt az egyik díványon, míg én és apa elsétáltunk az információhoz. Egy kedves szőke hölgy volt a segítségünkre.

- Jó napot kívánok! Üdvözlöm önöket a BluTig-nál! Vásárolni szeretnének, időpontra jöttek?  - érdeklődött Suzy, mint az a névtáblájából kiderült.

- Igen! Időpontunk volt. Hibridet szeretnénk vásárolni. - felelte apa.

- Értem, és kinek lesz, ha nem vagyok túl indiszkrét? - mosolygott.

- A kislányom születésnapjára. - mondta apa, miközben én egyetértően vigyorogtam.

- Jajj, de hát ő már nem kislány! Biztosan gondját fogja viselni ennek a különleges állatnak!

Nem válaszoltam, csak némán megerősítettem az ,,eladó" mondandóját, mikor ő újra megszólalt.

- Rendben! Akkor kérem foglaljanak helyet, a kollégám mindjárt szól maguknak, hogy kiválaszthatják a hibridet.

- Köszönöm hölgyem! - fejezte be a beszélgetést apa.

Egy kicsit alább hagyott a szívverésem, pulzusom nem szárnyalt már a magasban, én pedig sokkal nyugodtabbnak és oldottabbnak éreztem magam. Leültem anyu mellé, majd számolni kezdtem a másodperceket. Persze türelmesnek mutattam magam, elvégre is 17 éves hírében álltam, nem ugrálhattam össze-vissza... Már jó pár perc eltelt a néma ücsörgéssel, mikor egy másik nő sétált oda hozzánk.

- Jena Vail? Maga következik. Kérem jöjjenek velem! - szólalt meg egy kellemes hang.

Nem haboztam. Lépteimet megszaporázva utána iramodtam, anyáék pedig én utána. Meglepett, hogy ebből a helységből több különböző szoba is nyílt... Kívülről semmi sem látszott, mindössze egy a tégla alakú forma.
Pár perc monoton gyaloglás után egy szintén üvegből álló terembe érkeztünk, itt azonban sokkal sötétebb volt. A falak mintha feketék lettek volna. Hirtelen a kísérő hölgy villanyt kapcsolt, ami kis híján megvakított, persze még ez is jobb volt mint a korom sötétség.
Előttünk négy üvegketrec sorakozott fel, melyben egy-egy hibrid üldögélt. Szánalmas és szomorú látványt nyújtottak. Az én vágyálmaimban óriási kifutókon éltek, és boldogok voltak, mint a hálás kiskutyák, akiket szeretnek. Ez azonban meg sem közelítette elképzeléseimet. Mindegyik szomorú volt, és csüggedt. Egy helyben ültek, mozdulatlanul, miközben engem vizslattak bágyadt szemeikkel. Hangulatromboló látványt nyújtottak... A négy állatból három felém tekintett, de az egyik hátat fordított. Ő tűnt a legkeserűbbnek mind közül, és szinte késztetést éreztem rá, hogy kimenekítsem innét. Apa felé fordultam, majd pedig oda súgtam neki:

- Én őt kérem! - mutattam a sarokban kuporgóra.

- Biztos? Olyan betegnek tűnik? Tuti, hogy jól döntöttél?

- Igen! 100% apu!

Apa odalépett a fiatal nőhöz, és úgy tűnt mindent megbeszélt vele. Én már csak annyit halottam, amikor a hölgy kijelentette: Akkor délután elszállítjuk a címükre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves olvasóim ♥